ARAPÇA ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM KILAVUZU

Hazırlayan: Yrd. Doç. Dr. Candemir DOĞAN

Daru’l-Beyani’l-Arabî Yayını Arapça öğrenmek veya öğretmek isteyenlerin karşılaştıkları dağınık materyalin metot, teknik ve sistemine uygun nasıl derlenip kullanılacağına rehberliği hedefleyen metodolojik bir kitap niteliği taşır.

Giriş bölümü; Arapça öğrenim ve öğretim kılavuzluğuyla ilgili terimleri kılavuzluk kapsamında ele alır. Bu bağlamda Arapça nedir, Arapça öğrenme-öğretme nedir, Arapça öğrenimi neden güç sanılır, Arapça zor bir dil midir gibi alışılagelen sorulara cevap arar. Arapça öğrenmenin tarihî, kültürel, ticarî ve ekonomik katkısının neler olduğu açıklanarak öğrenci öğrenmeye motive edilir ve Arapça öğrenim-öğretimine giriş yapılır. Asıl öğrenim ve öğretime konu olan Arapçanın mahiyeti, tarihî gelişimi, dilsel kökeni, klâsik ve İslâmî dönemi, bunları takip eden yükselme, duraklama ve mahallî lehçeler gibi evreleri öğrenim-öğretime katkısı esas alınarak işlenir. Yabancı dil olarak Arapça öğretiminin tarihi gelişimi; dil, dil melekesi nedir, dil bilimleri, yabancı dil olarak Arapça öğretim tarihi, Türklerde Arapça öğretimi ve günümüzde yabancı dil olarak Arapça öğretimi odaklı ele alınır.

Birinci bölüm; Arapça öğreniminde en önemli bir beceri olan dinleme-anlama becerisini konu alır. Dinleme becerisinin fizikî yapısı, sesler ve telâffuz öğretimi, sesleri tanıma yolları, doğru telâffuz edinimi, dinleme-anlama edinimi, karşılaşılan problemler ve çözüm uygulamaları, dinle-anla öğretimi teknik araçları, dinleme-anlamanın beceriler arası rolü, anlama ve aktif hafıza oluşumu gibi konular ayrıntılı olarak işlenir.

İkinci bölüm; Araç ve amaç bir beceri olan konuşma becerisi öğrenim-öğretim metotları, teknikleri ve ders uygulamaları ile öğretmenin konuşma becerisi ediniminde rolü gibi rehberliği yapılması gereken tüm konular ayrıntılarıyla açıklanır.

Üçüncü bölüm; ülkemizde özel önem verilen, öğrenim ve öğretimin olmazsa olmaz bir esası olan okumanın genel esasları, ruhî, zihnî ve fizikî işleyişi, okuma öğrenimi, telâffuz, anlama ve uygulama süreçleri, sesli-sessiz okuma çeşitleri ile uygulamaları, beceriyi geliştirme yolları, problemleri ve çözüm yolları, metotları, teknikleri ile öğrenci-öğretmen etkinlikleri ders uygulamalarıyla birlikte ayrıntılarıyla işlenir.

Dördüncü bölüm; Yazı yazma öğrenim-öğretimi, imlâ öğretim esasları, yazı çeşitleri, hat öğretimi, yazılı anlatım ve noktalama işaretlerinin öğretim metot, teknik ve öğretim uygulamaları ayrıntılı olarak ele alınır. Ayrıca kitapta daha fazla bilgiye ihtiyacı olacaklara yardımcı olmak için bölüm sonlarına konuyla ilgili önemli görülen başvuru kaynakları da eklenmiştir. Ebat 17 * 24 karton Kapak 1. hamur Kağıt 206 sayfa Kahire 2008 Dili: Türkçe - Arapça

Ayrıntılı bilgi için; Tel:05064348455 E-Mail: can.dogan@hotmail.com